perjantai 27. heinäkuuta 2018

Appi menojen seurantaan

Budjetoin joka kuukausi noin sata euroa työpaikkaruokailuun ja ravintolaillallisiin sekä toiset sata euroa "funny moneya" ihan vaan kaikenlaiseen pikkusälään, jota joutuu pitkin kuukautta ostamaan. Olen tosin ollut todella huono seuraamaan, pitääkö budjettini yllä olevilta osin lainkaan. Huomasin myös, että sata euroa tilpehööriin menee aikalailla äkkiä - tässä kuussa olin ostanut 26 euron vaellussukat ja 52 euron akvarellivärit jo ekalla viikolla :D 

Törmäsin sattumalta ilmaiseen Monefy-nimiseen appiin, jolla on todella helppo seurata juurikin tällaisia epämääräisiä ostoksia, ja plussaa vielä kauniista ja selkeästä designista. Aloitin menojen seuraamisen jo kesäkuussa, mutta siellä pakkaa sekoitti ulkomaan lomareissu, johon olin budejtoinut erikseenkin muutaman sata euroa käyttörahaa, mutta jotenkin se pääsi sekoittumaan varsinaiset funny moneyn kanssa ... :D Heinäkuussa olen mielestäni onnistunut seuraamaan menojani todella orjallisesti ja tässä vaiheessa kuuta tilanne on se, että olen ylittänyt budjettini muutamilla kympeillä.




Monefyyn voisi syöttää myös tulot, jolloin appista pystyisi seuraamaan suoraan paljonko rahaa on jäljellä, mutta itse tarvitsin vain jonkin nopean ja helppokäyttöisen (+kauniin) appin, jolla seurata pelkästään menoja. 

Onko teillä käytössä minkäänlaisia, hyväksi havaittuja (ja ilmaisia :D) sovelluksia puhelimessa tulojen ja menojen seurantaan?


5 kommenttia:

  1. Kiitos. Tätä voisi kyllä kokeilla. Kuiteista en enää jaksa laskea kitään, mutta jos heti laittaisi puhelimeen tiedon kun käyttää rahaa. Minua kiinnostaisi todella paljonko meidän perheen liika kustannukset ovat. Tänään kävin kaupasta viikon suurostokset ja hintaa tuli 167 euroa... jotenkin tuntuu paljolta, kun painotus oli pelkkää jäätelöä (70 tuuttia) ja limppaa (12 x 1,5 l). Hirveä hiki ja nappuloita ei saa oikein juomaan kunnolla (niin päätin pistää nesteytys vaihteen kunnolla käyntiin)...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on myös ollut erilaisia appeja käytössä ja jos on vähänkään vaivalloista summien syöttäminen, niin ei siitä tule yhtään mitään. Tässä apissa sen saa tehtyä ihan parilla napinpainalluksella ja toistaiseksi on toiminut hyvin!

      Poista
  2. Kuinka tarkasti tuonne pitää syöttää ostokset ja vai tulkitseeko se itsenäisesti tilitapahtumia tms?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää ihan itse manuaalisesti syöttää summat. Halutessaan voi lisätä ostokselle selitteen ja valita vielä mihin kategoriaan ostos kuuluu. Kategorioita on ilmaisversiossa kymmenkunta ja maksullisissa versioissa paljon lisää. Itse olen pärjännyt hyvin ilmaisversiolla, ja esim. kesälomareissun menot laitoin vain säännönmukaisesti "gifts"-kategoriaan :)

      Poista
  3. Tämä on kyllö hyvä appsi. Mulla ei vaan valitettavasti nyt mahdu se puhelimeen kyn pitää olla wilmaa ja muuta tylsää lasten koulu appsia 😁

    VastaaPoista